چهلمین کارگروه صنایع غذایی برگزار شد.

0

چهلمین جلسه کارگروه صنایع غذایی با حضور اعضا انجمن مدیریت کیفیت ایران به صورت همزمان حضوری در محل انجمن مدیریت کیفیت ایران و آنلاین از طریق اسکایپ برگزار شد .

  • در ابتدا اقای دکتر دبیریان ریاست کارگروه ضمن خوش آمد گویی در رابطه با بررسی استانداردهای تخصصی نکاتی را مطرح نمودند. بررسی استانداردهای بین المللی (ارسالی از سازمان ایزو) و اعلام نظر در خصوص استانداردهای مربوطه و همچنین پیشنهاد در خصوص تدوین استانداردهای ملی و بین المللی سازمان ایزو و پیشنهاد حضور در کمیته های استاندارد در صورت علاقمندی اعضای کارگروه بصورت درخواست کتبی و اعلام معرفی نماینده از طرف انجمن مدیریت کیفیت ایران به سازمان استاندارد از موارد مطرح شده ایشان بود .
  • در ادامه آقای دکتر جهانگیری در رابطه با بررسی مشکلات صدور پروانه ساخت و تسهیل فرآیند اجرایی صدور پروانه برای فعالان صنایع غذایی و تحلیل مشکلات صدور پروانه ساخت اشاره نمودند.

نادیده گرفتن اصل محرمانه بودن اطلاعات واحدهای تولیدی، تحمیل هزینه‌های سنگین به واحدهای تولیدی جهت صدور پروانه‌های ساخت متعدد و سرکوب نوآوری و ابداع در تولید محصولات جدید و نامطلوب شدن محیط کسب و کار به‌دلیل تمرکز بر روی نظارت‌های پیشین به‌جای نظارت‌های پسین از جمله دیگر معضلات صدور پروانه‌های ساخت است.

در صورتی که برای هر گروه فرآورده غذایی، تنها یک پروانه صادر شود و مشخصات و محتویات در قسمت نشانه‌گذاری محصول درج گردد و برای هر استاندارد ملی محصول تنها یک پروانه ساخت صادر شود بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان صنایع غذایی مرتفع خواهد شد.

 

  • آقای دکتر زرگران مدیر ارتباط با صنعت انستیتو تحقیقات و تغذیه صنایع غذایی کشور در خصوص برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهین کنگره تغذیه ایران که 2 تا 4 اسفند در دانشگاه شهید بهشتی با هدف دستاوردها و چالش ها در در نظام غذا و تغذیه برگزار می شود مطالبی را ارائه دادند و ضمن دعوت از اعضای کارگروه غذایی انجمن جهت حضور در این رویداد ؛مقرر شد انجمن مدیریت کیفیت ایران هم در رابطه با طراحی پنلی تخصصی با موضوع هوش مصنوعی در این حوزه با توجه به تصمیم گیری کمیته علمی همایش اقدام نماید.
  • آقای دکتر فیض آبادی رییس انجمن میکروب شناسی هم در رابطه با برگزاری کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در شهریور ماه سال 1403 با همکاری سازمان پژوهش های ملی و صنعتی ایران که در شهر ساری برگزار می شود و همچنین نسبت به رویدادی که در شهریور جاری برگزار شد ارائه دادند و درخواست داشتند که کارشناسان و متخصصان حوزه کیفیت در صنایع غذایی با ارائه مقاله در نشریه علمی پژوهشی این انجمن مشارکت داشته باشند.
  • در خاتمه آقای دکتر سلماسی دبیرکارگروه هوش مصنوعی انجمن مدیریت کیفیت ایران در خصوص ایجاد و ضرورت کارگروه هوش مصنوعی در انجمن و همچنین کاربرد هوش مصنوعی در صنایع غذایی نکاتی را ارائه نمودند که مقرر شد در صورت علاقمندی بیشتر این موضوع بصورت کارگاه یا گردهمایی اختصاصی برای این صنعت برگزار شود.

اعضای حاضر در جلسه:

خانم ها: الهام مرادی(انجمن آردسازان)،نوربخش(صنایع شیرایران)،هماصفاری(رکسان و دارو)،شیرین هداوندخانی(پارس مینو)،فریبامحرمی(انجمن کیفیت)

آقایان: دکتر دبیریان(رئیس کارگروه)،دکتر جهانگیری(رییس انجمن افزودنیهای ایران)، امیر حیدری(دبیر انجمن کیفیت)، دکتر سلماسی(مدیرعامل ناب اندیش) میرزاییان(شکلی)،علیرضا شاطری(صنایع شیرایران)،دکتر عزیزاله زرگران(انستیتو تحقیقات و تغذیه ایران)،دکتر فیض آبادی(رییس انجمن میکروب شناسی)

افراد آنلاین: دکتر سیدیعقوبی(صنعتی پژوهشی زرکام)،مهناز ناصری(ستاره یخی آسیا ب.آ)، محمودی(پگاه گلپایگان)،خانم خزانی(به شهدچی چست)،مسعود تواضعی(ایران گلاب)، فرانک فرهادپور(مجتمع صنایع غذایی تهران کالیان الوان)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.