کیفیت عامل اصلی حمایت از تولید ملی

0

کیفیت عامل اصلی حمایت از تولید ملی است، به همین دلیل کیفیت بالای تولیدات داخلی می تواند منجر به رقابت بیشتر و حتی ایجاد فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی در بلند مدت شود.

بسیاری از کالاهای که در حالت رقابتی قرار ندارند و رقیب آنان شرکت های خارجی یا محصولات مشابه خارجی هستند نخریدن کالای ایرانی تنبیه تولید کنندگان داخلی خواهد بود. با توجه به اینکه فضا و محیط کسب و کار کشور در شرایط فعلی مناسب نیست و تولیدکنندگان با تمامی دشواری ها به دنبال تولید، صادرات و اشتغال هستند در چنین شرایطی خرید کالای ایرانی موجب تشویق و ترغیب تولید کنندگان داخلی می شود.

خرید کالاهای جدید مبتنی بر ایده های نو که در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود حمایت حداکثری از خلاقیت و نوآوری ایرانی است، خلاقیت و نوآوری در دنیای امروز حرف اصلی را در رونق تولید و صادرات می زند.

تولید کنندگان برای ارتقای کیفیت باید سرمایه گذاری کنند و بررسی ها نشان می دهد بنگاه های اقتصادی که به مقوله کیفیت، خلاقیت و نوآوری در تولید و خدمات توجه بیشتری دارند ضریب ماندگاری آنان در بازار بالاتر از سایر واحدهای تولیدی و صنعتی است.

تولیدکنندگان داخلی باید نسبت به سرمایه گذاری در تولید محصولات و خدمات با کیفیت اهتمام جدی تری داشته تا ضریب ماندگاری آنان در بازارهای داخلی و خارجی روز به روز افزایش یابد و حفظ کیفیت مهمترین عامل حفظ بقا و پایداری بنگاه های تولیدی است.

 

فرشید شکرخدایی

نایب رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.