نشست دوستانه انجمن مدیریت کیفیت ایران با معاونت امور استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران

این نشست در راستای ارتقای سطح همکاری با تشکل ها اتاق بازرگانی ایران و برنامه ریزی در خصوص ارزیابی و استاندارد سازی سیستم های مدیریت کیفیت تشکل‌های عضو اتاق در تاریخ 30 تیر در محل انجمن مدیریت کیفیت ایران برگزار گردید.

0

نشست دوستانه انجمن مدیریت کیفیت ایران با معاونت امور استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران

به گزارش روابط عمومی انجمن؛روز سه شنبه مورخ 31 تیر 99، نشست دوستانه‌ای با حضور اعضا هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران  و مظفر علیخانی (معاونت محترم استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران) در مکان انجمن مدیریت کیفیت ایران برگزار گردید.

این نشست در راستای ارتقای سطح همکاری با تشکل ها اتاق بازرگانی ایران و برنامه ریزی در خصوص ارزیابی و استاندارد سازی سیستم های مدیریت کیفیت  تشکل‌های عضو اتاق برگزار گردید.

در ابتدای جلسه فرشید شکرخدایی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن طی گزارشی عملکرد فعالیت ها و همچنین برنامه های پیش روی انجمن شرح داد و اظهار داشت؛ مشکلات سیستمی در حوزه کیفیت با هزینه های مستقیم اندک و آموزش فراوان کارکنان قابل پیاده سازی است.توسعه آموزش های آنلاین موجب کاهش شدید هزینه های آموزشی شده است که انجمن مدیریت کیفیت ایران نیز بسته های آموزشی مناسبی در بسترهای آنلاین با توجه به تهیه سامانه LMS که تهیه شده ارایه خواهد نمود و در همین راستا تفاهم نامه مهمی هم با موسسه آموزشی اتاق تهران منعقد شده است .لذا ارتباطات پساکرونایی تاثیر مناسبی بر ماموریت و نحوه فعالیت تشکل ها گذاشته و خواهد گذشت از همین رو شبکه متخصصین مدیریت کیفیت و تعیین صلاحیت حرفه ای مدیران کیفیت از مهم ترین فعالیت های جدید انجمن است که موجب ارتقای دانش و توانمندی های کارشناسان مرتبط با مدیریت کیفیت خواهد شد و امیدواریم با توسعه فعالیت های مجازی کمبودهای ارتباطاتی را جبران کنیم و خدمتگزار همه اعضا در پیشبرد اهداف نهضت توسعه کیفیت باشیم.

در ادامه آقای نجفی منش عضو هیت مدیره انجمن نیز ضمن اشاره به فعالیت های انجمن، نقش این انجمن را در راستای ترویج فرهنگ مدیریت کیفیت درکشور و اقداماتی که تاکنون انجام شده را ارزشمند دانسته و اظهار داشتند باید از ظرفیت دانش و پتانسیل کارشناسی این انجمن استفاده لازم را کسب نمود .

در ادامه سرکارخانم مهندس وفایی رئیس مرکز پژوهش انجمن با اعلام ایجاد مرکز پژوهش درانجمن اظهار داشتند اين مركز با هدف  منسجم كردن مباحث مطالعاتي، پژوهشي در انجمن مدیریت کیفیت ایران تشكيل شده است و مسئوليت ساماندهي و هدايت فعاليت هاي پژوهشي را عهده دار است و هدف این مرکز ساماندهي و هدايت فعاليت هاي تحقيقاتي  مورد نیاز اعضاي حقوقي انجمن مديريت كيفيت ایران و متقاضيان دیگر و استفاده  از توان علمي و تجربی اعضاي حقيقي و ارزيابان ، كارشناسان ،متخصصين كيفيت  مرتبط با انجمن می باشد که در نظر داریم با توجه به فراخوان اعلام شده طرح های پژوهشی مورد تایید را برای اتاق ایران ارسال نماییم.

در این جلسه آقای مهندس علیخانی اظهار داشتند ؛ انجمن مدیریت کیفیت ایران از انجمن های قدیمی و ریشه دار اتاق می باشد و در اولین جلسه هیات موسسان در سال 76 بعنوان نماینده اتاق حضور داشتند از فعالیت های انجمن در این دو دهه  و اقدامات صورت گرفته با توجه به نقش آقای مهندس انتصاریان رئیس انجمن در این فعالیت ها تقدیر و تشکر داشتند.

آقای علیخانی در ادامه؛تقویت سرمایه اجتماعی درحوزه تشکلها، همکاری و جلب مشارکت بیشتر تشکل ها در حوزه های مختلف و کمیسیون های مختلف اتاق های بازرگانی را مهم ارزیابی نمودند.

علیخانی با تاکید بر اینکه که تشکل‌های بخش خصوصی دارای جایگاه خاصی در ساختار اتاق ایران هستند و مورد توجه ویژه هیات رئیسه اتاق ایران قرار دارند، توانمندسازی تشکل‌ها از دیگر نکاتی بود که علیخانی به آن اشاره کرد و در همین زمینه نقش تشکل‌ها را در تعریف و تدوین فرایندهایی که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توان ارتباطی آن‌ها می‌شود، مورد توجه قرار داد.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران همچنین از اعضای هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران خواستند تا با تهیه طرحی نسبت به ارزیابی و استاندارد سازی سیستم های مدیریت کیفیت اعضای تشکل ها به اتاق ایران ارائه کنند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.