نشست انتقال تجربیات دانش مدیریت کیفیت در انجمن مدیریت کیفیت ایران برگزار شد

0

انجمن مدیریت کیفیت ایران با هدف انتقال تجربیات و ارائه تجربیات ، با یک مسئول و مدیر اجرائی با تجربه و شاغل در زمینه مدیریت کیفیت در امریکای شمالی نشستی را با حضور اعضای انجمن در تاریخ سه شنبه 30 آبان برگزار کرد.

این نشست به ما نگاهی نزدیک به رویکردها و تجارب ایشان در امور کیفیت در صنایع پیشرفته امریکا را ارائه کرد. در ادامه، به برخی از نکات کلیدی این نشست اشاره خواهیم داشت:

  • رویکرد صنایع امریکای شمالی به انطباق با کیفیت و الزامات فنی:

آقای مهندس شریفیان بیان کرد که صنایع امریکای شمالی به سرعت و با دقت به الزامات فنی و کیفیت پاسخ می‌دهند. انطباق با استانداردها و مقررات به عنوان یک عنصر اساسی در توسعه صنایع پیشرفته مطرح شده است.

  • مسئولیت‌ها و پوشش‌دهی الزامات قانونی:

نگاهی به مسئولیت‌ها و پوشش‌دهی الزامات قانونی مرتبط با کیفیت نشان داد که در امریکا، رعایت قوانین به عنوان یک الزام اساسی در همه مراحل تولید و عرضه محصولات مطرح است. مدیران مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه دارند.

  • نگاه حاکمیت بر قانونگذاری و نظارت:

نقش حاکمیت در قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن از طریق سازمان‌هایی مانند FAD، APA، IDA و … مورد بررسی قرار گرفت. این نگاه نشان داد که حکومت در تضمین کیفیت و ایمنی محصولات نقش مهمی دارد.

  • مدیریت کیفیت در زنجیره تأمین و همکاری با تأمین‌کنندگان:

در این گفتگو نشان داد که در صنایع پیشرفته امریکا، مدیریت کیفیت به همراه همکاری فعّال با تأمین‌کنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است. این همکاری باعث بهبود فرایندها و کاهش ریسک‌ها می‌شود.

  • اشتراک‌گذاری تجربیات شخصی و حرفه‌ای:

آقای مهندس انتصاریان و آقای مهندس شریفیان به اشتراک‌گذاری تجربیات شخصی و حرفه‌ای خود در حوزه‌های فعالیت پرداختند. این اشتراک‌گذاری از دیدگاه فردی به دیگران امکان می‌دهد از تجارب گذشته استفاده کنند.

در خاتمه گفتگو در این نشست، نتیجه گیری شد که مدیریت کیفیت در امریکا نه تنها یک الزام حقوقی است، بلکه یک فرصت برای بهبود مستمر و رشد صنعتی نیز محسوب می‌شود. این نشست، فرصتی برای درک عمیق‌تر از تجربیات و چالش‌های مدیران کیفیت در ساحت بین‌المللی ارائه داد.

 

عمده سوابق شغلی آقای مهندس سعید شریفیان:

کارشناس و مدیر پروژه‌های مدیریت کیفیت در گروه کارشناسان ایران به مدت 10 سال

سرممیز شرکت SGS امریکا به مدت 5 سال

مدیر کیفیت/ ایمنی/ بهداشت/ محیط‌زیست شرکت Prysmiam امریکا(بزرگ‌ترین شرکت تولید صنعت سیم و کابل) به مدت دو سال

مدیر انطباق کیفی در مقررات فنی شرکت B.Braun تولید کننده تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی) به مدت 3 سال تاکنون

 

این گزارش در حال تکمیل می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.