سی و سومین جلسه کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران برگزار شد:

0

حاضرین:

خانم ها:مهتاب بلقدر(صنایع غذایی کامبیز)، مریم نوربخش(صنایع شیر ایران)، کاویانی(صنایع غذایی درنا)،دکتر نفیسه شرافت(دوشه آمل-هراز)، مهناز ناصری(ستاره یخی آسیا (ب آ))، لیلا احمدی(عالیفرد –سن ایچ)

آقایان:دکتر دبیریان(رئیس کارگروه)، امیر حیدری(دبیر انجمن)، ابوالفضل پورمهدی(روغن کشی خرمشهر) مهدی قدرت (پگاه) سیدعلی محمودی(پگاه)

تاریخ جلسه: 25 مرداد 1401 بصورت آنلاین دراسکایپ

 

  • در ابتدا آقای دکتر دبیریان با اشاره به جلسه گذشته و مباحث ارائه شده در خصوص احصا مشکلات صنایع غذایی ،ضمن تشکر از اعضای غذایی عضو انجمن در خصوص ارسال مستندات و مکتوبات خود و ارائه مشکلات در صنعت مربوط به صنایع غذایی ، اعلام نمودن که جلسه ای با نمایندگان سازمان های نظارتی در پژوهشگاه استاندارد تنظیم شده است که به اتفاق آقای دکتر جهانگیری رییس انجمن افزودنی های مجاز شرکت خواهند نمود و موارد اعلام شده را بررسی و مطرح خواهند کرد که به اطلاع اعضا خواهد رسید.
  • در همین راستا با توجه به احصا مشکلات شرکت های غذایی عضو انجمن ؛ یکی از موارد مشترک عدم آشنایی با سامانه TTAC سازمان غذا و دارو می باشد ؛که در این خصوص مقرر شد مکاتبه ای با سازمان غذا و دارو صورت پذیرد تا نسبت به معرفی یکی از کارشناسان آموزش آن سازمان جهت ارائه و معرفی این سامانه به اعضای صنایع غذایی انجمن اقدام شود.
  • با توجه به برگزاری بیست و سومین کنگره میکروب شناسی که در تاریخ 8 تا 10 شهریور برگزار می شود اشاره داشتند که میکروارگانیسم ها از عجایب خلقت هستند. که هر دو اثر مفید و مضر را در فعالیت آنها می توان یافت. اثرات میکروارگانیسم ها توسط علم میکروبیولوژی مورد مطالعه قرارمی گیرد. حوزه علم میکربیولوژی از پزشکی تا صنعت، علوم غذایی و دارویی کشیده شده است. در واقع می توان گفت ادامه حیات بدون وجود میکروارگانیسم ها ممکن نیست. وقایع اخیر، پاندمی COVID-19 ، نشان داد که جهان خلقت دارای نظامی عالمانه است که تنها با دانش پویای جامع میکروبیولوژی می توان از سودمندی آن بهره برد. پس برای داشتن دنیایی با صلح و آرامش لازم است خودمان را بیش از پیش به علوم از جمله علم میکروبیولوژی توانمند نمائیم.
  • در همین راستا نشست تخصصی میکروبیولوژی که در تاریخ 8 شهریور به ریاست آقای دکتر دبیریان شکیل می شود از کلیه اعضای کارگروه و متخصصین صنعت غذا دعوت به عمل می آید که در نشست تخصصی میکروبیولوژی با محوریت طرح موارد و مشکلات صنعت و راهکارهای پیشنهادی به منظور تولید محصولات با کیفیت بهتر و سلامت محور شرکت نمایند .
  • در ادامه با طرح سند یکپارچه سیستم غذا مطالبی ارائه شد که هر کدام از اعضا نسبت به ارائه مواردی اشاره داشتند که مقرر شد اقای دکتر دبیریان موارد ارائه شده در جلسه با سازمان ملی استاندارد ارائه نمایند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.