جلسه کارگروه راهبری و توسعه استاندارد های سیستم های مدیریت برگزار شد

0

بمنظور توسعه و اشاعه کاربرد استانداردها و چارچوب های سیستم های مدیریت و همچنین به اشتراک گذاردن تجارب حاصل از بکار بستن آنها و ایجاد زیر ساخت مناسب علمی و عملیاتی جهت ارزیابی تایید صلاحیت گواهی دهندگان سیستم های مدیریت کیفیت گروه راهبری و توسعه استاندارد های سیستم های مدیریت مجدد نسبت به راه اندازی و ایجاد کارگروه با اهداف جدید توسط کارشناسان متخصص در انجمن مدیریت کیفیت ایران مشغول به فعالیت نموده است.

این کارگروه در رویکرد جدید خود در نظر دارد نسبت به ساخت شبکه ای از متخصصان سیستم های مدیریت در زمینه های گوناگون و همچنین ترتیب دادن آموزش ها و کنفرانس ها و همایش های مختلف زمینه را برای راهبری و مدیریت بهتر و موثرتر این حوزه در سازمان ها فرآهم نماید، بگونه ای که علاقمندان و کارشناسان و سازمان های خدمات گیرنده از یک طرف و شرکت های ارائه دهنده خدمات سیستم های مدیریت از طرف دیگر بتوانند به یکپارچگی استاندارد در خدمات پایدار و با کیفیت دست پیدا کنند.

 

به همین منظور 23 جلسه کارگروه در تاریخ 26 تیر 1402 با رویکرد جدید در محل دبیرخانه انجمن تشکیل شد.

مصوبات جلسه:

  1. مقرر گردید تقویم آموزشی کارگروه بصورت سه ماهه جهت ترویج استانداردهای مدیریت تهیه و ابلاغ شود.
  2. مقرر گردید جلسات کارگروه بصورت ماهی دوبار (هر پانزده روز) دوشنبه ها ساعت 15 تشکیل شود.
  • همچنین برای افراد فعال و مستمر در جلسات کارگروه طبق آیین نامه داخلی انجمن با پیشنهاد دبیر کارگروه ،حکم عضویت در کارگروه صادر می شود.
  1. مقرر گردید بنا به موضوعات قابل طرح در جلسات نسبت به دعوت از مدعوینی از سازمان های نظارتی, دانشگاه ها ، استاندارد و… توسط دبیرخانه انجمن جهت حضور در کارگروه صورت پذیرد.
  2. مقرر گردید جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر و نیز افزایش کیفیت فعالیت های کارگروه ،تنوع کمی و کیفی ذینفعان مورد توجه قرار گیرد و اعضای کارگروه بعنوان سفیران کیفیت ایفای نقش نمایند.
  3. مقرر گردید طی فعالیت های کارگروه با تاکید ویژه سیستم های مدیریت کیفیت کمتر شناخته شده ,شناسایی و معرفی شوند و از ذینفعان هر استاندارد در جلسات مرتبط دعوت شود.
  4. مقرر گردید به جهت همکاری و همراهی بیشتر مکاتباتی با ریاست مرکز تایید صلاحیت ملی سازمان ملی استاندارد ایران صورت پذیرد.
  5. پیرو هماهنگی و بحث و مذاکراتی که صورت گرفت مقرر شد اعضا نسبت به بررسی و اظهار نظر در خصوص بندهای اهداف کارگروه تا جلسه بعدی پیشنهادات خود را ارائه نمایند.

اهداف کارگروه:

  • ایجاد مرجعی برای اعضای انجمن جهت تبادل اطلاعات و اشتراک دانش و تجربیات در زمینه کاربرد استانداردها و چارچوب های راهبری سیستم های مدیریت
  • استاندارد سازی و همسوسازی و ترویج منافع همه افراد و سازمان های مرتبط با آموزش،استفاده و یا ارائه محصولات و خدمات حوزه سیستم های مدیریت
  • تلاش در جهت ارتقاء جایگاه و نقش راهبری سیستم های مدیریت در سازمان های دولتی و خصوصی
  • شناسایی و تشویق افراد و سازمان های موفق در بهره برداری از بهترین تجارب راهبری سیستم های مدیریت ،ارایه تبادل تجربیات برتر پیاده سازی چارچوب های سیستم های مدیریت
  • تلاش در جهت کاربردی نمودن مفاهیم،چارچوب ها و مفاهیم مدیریت سیستم های مدیریت در کشور ،انتشار و اشاعه دستاوردها و نتایج
  • بررسی و تحقیق درباره مشکلات ،شناخت نیازها و اولویت های راهبری سیستم های مدیریت
  • بهبود و ارتقاء روش های راهبری و مدیریت سیستم های مدیریت کیفیت
  • آموزش و ارتقاء سطح دانش نیروی انسانی مورد نیاز برای راهبری سیستم های مدیریت
  • همفکری و بستر سازی جهت تقویت و اثربخشی به سازمان های گواهی دهنده سیستم های مدیریت
  • تعامل موثر و هم افزا با نهادهای حاکمیتی در راستای بهبود و ارتقای سیستم های مدیریت

 

 

اعضای حاضر در جلسه:

خانم : سیده فائزه موسوی(بهین تدبیر)

آقایان: دکتر یاسر احسان(دبیرکارگروه)،ابوالفضل پورمهدی(روغن کشی خرمشهر)، امیر حیدری(دبیر انجمن)، قاسمی(رخش خودرو)،صلاحی(یکتا تهویه اروند)، اشکان صفاجو(عقاب افشان)،حمیدرضا رهی(اکسون پایا دقت)،هادی اینانلو(نفت پارس)،امیربنی اسدی(صنایع مفتولی سپندپیچ یزد)

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.