بازدید از شرکت توزیع ابزار الکترونیک آروا

0

به مناسبت گرامیداشت روز ملی کیفیت و ماه کیفیت ؛ نشستی با حضور آقای امیر حیدری ؛دبیرانجمن مدیریت کیفیت ایران و محمد امین مصلایی‌ پور یزدی مدیر عامل آروا به همراه آقای علی نادعلیان معاونت اجرایی شرکت آروا در تاریخ 25 آبان 1401 با هدف ارائه دستاوردهای حوزه کیفیت در سطح اعضای انجمن مدیریت کیفیت به میزبانی شرکت توزیع ابزار آروا برگزار شد.

شرکت توزیع ابزار آروا در سال 1400بعنوان یک شرکتی که انواع ابزارآلات صنعتی و خانگی را در کارخانه ای به مساحت ۱۵ هزار متر مربعی در شمس آباد تولید می کند راه اندازی شده و متعهد به ساختن ابزارآلاتی می باشد که مشتریان آن پس از استفاده، موفقیت را در کارشان و در اثری که از کارشان باقی می ماند احساس کنند تاسیس شده است.

در این نشست آقای محمد امین مصلایی‌ پور یزدی مدیر عامل آروا ؛ضمن خوش آمدگویی با اشاره به چگونگی شکل گیری آروا اظهار داشتند که فعالیت های ایشان با ایجاد و تاسیس واحد بازرگانی در حوزه ابزار آلات شروع شد و این شروع مقدمه ای بود تا برند آروا را بنیان گذاری و تاسیس کند.

در ادامه پس از مدتی که از فعالیت های بازرگانی گذشت؛ در سال ۱۳۹۳ تصمیم به تولید اینورتر جوشکاری در داخل کشور گرفتند. ایشان با اتکا به نیرو های بومی و با راه اندازی واحد فنی و مهندسی و تحقیقات در این زمینه و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، شروع به تولید اینورتر کرده و اولین اینورتر های آروا در سال ۹۳ تولید و به بازار عرضه شدند.

ایشان در خصوص ارتقا خط تولید اینورتر تا احداث کارخانه آروا اظهار داشتند که در ابتدا روزانه ۱۰ عدد اینورتر جوشکاری در آروا تولید می شد. اما بعد از مدتی خودشان با کسب اطلاعات و بهره گیری از متخصصان با دانش و خبره واحد فنی و مهندسی شرکت آروا را تقویت کرده و موفق به تولید روزانه ۱۰۰ عدد اینورتر با بالاترین کیفیت در آمپر های مختلف شدند.

تولیدات داخلی در شرکت آروا باعث ایجاد انگیزه در مجموعه آروا شد تا اینکه خط تولید جدید را احداث کرده و تولیدات خود را افزایش داد و بعد از مدتی حجم تولیدات در آروا چند برابر شد و تعداد اینورتر های تولید شده به نسبت روزهای نخست رو به افزایش بود. در حال حاضر بیشترین حجم از فعالیت های آروا یعنی ۷۰ درصد آن تولید است و تنها ۳۰ درصد از فعالیت ها بازرگانی است که طبق چشم انداز شرکت آروا در آینده ای نزدیک بازرگانی در آروا به صفر خواهد رسید و تمام محصولات عرضه شده در این شرکت تولید داخل کشور خواهد بود.

در آروا برای تولید محصولات کارخانه ای با بیش از ۱۵۰۰۰ متر مربع احداث و در حال فعالیت است و روزانه حدود ۶۵۰ تا ۷۴۰ عدد اینورتر جوشکاری تولید می شود؛ این عدد متناسب با اندازه دستگاه جوش متغیر است. طبق گفته های مدیر عامل آروا در آینده محصولات برقی نیز به سبد تولیدات آروا اضافه خواهد شد.

از نگاه محمد امین مصلایی مهم ترین و اصلی ترین شعار در شرکت آروا کیفیت بالا، خدمات و قیمت مناسب است. برای اینکه این شعار به بهترین شکل اجرا شود؛ باید از عوامل مهمی چون نیروهای متخصص، متریال با کیفیت، به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و راه اندازی شبکه حمل و نقل منظم، به بهترین شکل استفاده شود. برای اثبات این موضوع نیز در حال حاضر اینورتر های جوشکاری آروا با ۷۰ ماه ضمانت تولید و به بازار عرضه می شوند.

در ادامه آقای مهندس نادعلیان معاون اجرایی آروا اظهار داشتند ؛ تیم عملیات ویژه قرار است در آینده ۱۰۰% ابزارآلات را در کارخانه خودش بسازد. هدف ما این است که جایگاه اول ابزارسازی کشور را تصاحب‌ کنیم؛ محصولاتمان را توسعه ‌دهیم و خط تولید جدید داشته باشیم. تعداد نمایندگی های سراسر کشور را بیشتر‌ کنیم و محصولاتمان را به دیگر کشورهای دنیا صادر کنیم. ما قدم برمی داریم و به آنچه باید دست پیدا می‌کنیم.

در ادامه آقای امیرحیدری ؛دبیرانجمن مدیریت کیفیت ایران ؛ ضمن ابراز خوشنودی از پیشرفت ها و فعالیت های صورت گرفته توسط متخصصان داخلی شرکت آروا و فعالیت های  این شرکت، ضمن معرفی فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در انجمن ؛بر همکاری و تعامل بیشتر انجمن مدیریت کیفیت ایران با شرکت توزیع ابزار آروا اعلام آمادگی نمودند.

همچنین در خاتمه به مناسبت گرامیداشت روز ملی کیفیت ؛لوح یادبود و تندیس حامیان نهضت ملی کیفیت توسط هیات مدیره انجمن به شرکت توزیع ابزار آروا در راستای فعالیت های مربوط به حوزه سیستم های  مدیریت کیفیت اهدا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.