رسانه‌ها کالاهای باکیفیت را به مردم معرفی کنند

عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران حمایت از کیفیت را ضروری خواند و تأکید کرد: رسانه ها و مجموعه های فرهنگی باید مطالبه گر کیفیت بوده و کالاهای کیفی را به مردم معرفی و تبلیغات کنند.

0

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، مهندس محمدرضا نجفی منش، عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد پیش نیازهای کیفی سازی تولیدات ملی گفتگو کرد.
نجفی منش با اشاره به اهمیت ویژه ی کیفیت در ساخت خودرو گفت: ما در حال حاضر از نظر کیفیت در وضعیت قابل قبولی قرار داریم اما از آنجایی که کیفیت راهی بی پایان است لذا نباید در این حوزه توقف کرد.
وی افزود: اگر کالای با کیفیتی تولید کنیم کمیت هم به دنبال آن می آید کمااینکه خوشبختانه ما در کشورمان برای هر کالایی چند ده تامین کننده و سازنده داریم و همین باعث شکل گیری رقابت کیفی شده است.
عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران، بحث کیفیت را لازمه رقابت دانست و خاطرنشان کرد: استاندارد، یک حداقل است یعنی کالا اعم از خودرو و لوازم خانگی باید کف کیفیت را داشته باشد تا قابلیت عرضه پیدا کند.
نجفی منش از رسانه ها تقاضا کرد که برای نقد کیفیت کالاهای ایرانی نقد سازنده داشته باشند و از نقد تخریبی در این حوزه خودداری کنند.
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق ایران با بیان اینکه سطح کیفیت را بازار تعیین می کند گفت: دولت نباید در بازار دخالت کند و سازمان استاندارد هم باید امکانات تست و کنترل را کامل کند تا بحث کیفیت به طور طبیعی مسیر خود را ادامه دهد.
عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران حمایت از کیفیت را ضروری خواند و تأکید کرد: رسانه ها و مجموعه های فرهنگی باید مطالبه گر کیفیت بوده و کالاهای کیفی را به مردم معرفی و تبلیغات کنند.
همچنین حجت الاسلام کاظم موسوی، نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه رویکردها به بحث کیفیت باید تکاملی باشد نه تمایلی گفت: ما اگر به معنای واقعی کلمه به دنبال کیفیت باشیم قطعاً کارخانجات و چرخش تولید کشور به جایی خواهند رسید که متخصصان به آن اشاره می کنند.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر برای کیفیت وقت و هزینه صرف کنیم حتما پیروز میدان خواهیم بود وگرنه کمیت اهمیت زیادی ندارد و باید دانش خوبی را به صنعت تحویل دهیم تا رقابت های خوبی با بازار خارجی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.