گزارش نشست کارگروه توسعه سیستم های کیفیت11 مرداد94

0

در ابتدای جلسه با توضیحاتی که جناب آقای مهندس امامی ارائه فرمودند جایگاه کارگروه در انجمن معرفی و برخی اهداف پیش بینی شده مطرح شد.

ایشان ضمن تاکید بر عضو محور بودن تشکل ها از جمله انجمن مدیریت کیفیت، از اعضای این کارگروه خواستند به ارائه راهکارهای مختلف در چارچوب سند راهبردی انجمن برای پیشبرد اهداف بپردازند. ایشان تاکید داشتند ضروری است این کارگروه با تقویت بنیه علمی اعضای فعلی و اضافه شدن اعضای جدید به عنوان یک کارگروه متخصص در مقوله کیفیت پاسخگوی نیازهای انجمن در این زمینه باشد.

مباحث ذیل نیز توسط حاضرین مطرح شد که مقرر گردید در ادامه کار کارگروه اعضا به بررسی و ارائه راهکار مناسب در رابطه با این موارد بپردازند:

مسائلی مانند عارضه یابی دلایل عدم تحقق اهداف سیستهمای مدیریت کیفیت، لزوم پررنگ تر بودن و تاثیرگزارتر بودن نقش انجمن مدیریت کیفیت در صنعت و در جامعه، محدوده توانایی­ها و اختیارات کارگروه، راهکارهایی برای درآمدزایی کارگروه، حضور تاثیرگزار در کنفرانس بین المللی کیفیت، کمک به فرایند استانداردسازی در کشور، مشارکت دانشگاهها و سایر ارگانهای آموزشی به عنوان عناصر بسیار تاثیرگذار در مقوله کیفیت، برگزاری همایش در شرکتها، شرکت این کارگروه در همایش های ارزشمند دیگر در کشور که متولی آن انجمن مدیریت کیفیت نیست به عنوان نماینده این انجمن، راهکارهایی برای حمایت بیشتر از حقوق مصرف کنندگان از طریق ارتباط موثر با سازمان مربوطه

 

مصوبات نهایی این جلسه پس از بحث و بررسی به شرح ذیل می باشد:

 

  1. با توافق اعضا مقرر گردید کارگروه به عنوان یک بازوی اجرایی انجمن مدیریت کیفیت در راستای سند راهبردی مدون شده این انجمن فعالیت نماید.
  2. چهار گروه از ذی نفعان به شرح ذیل مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه با بررسی های انجام شده بخش جامعه به زیرگروههایی تقسیم شد.

اعضای کارگروه، سازمانهای اعضای کارگروه، انجمن مدیریت کیفیت، جامعه

  1. مقرر گردید در بخش جامعه، گروههای ذیل به صورت جداگانه مورد توجه قرار بگیرند:

مصرف کنندگان، تامین کنندگان و قانون گزاران

  1. مقرر گردید با توجه به حجم بالای راهبردهای مختلف برای ذینفعان و گستردگی کارها تببین و اولویت بندی اهداف در دستور کار کارگروه قرار گیرد.
  2. با توجه به لزوم حضور قدرتمند اعضا در پانل مربوطه در کنفرانس بین المللی کیفیت مقرر گردید هر یک از اعضا حتی الامکان یک مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.

با توافق اعضا اولویت اول کارگروه برنامه ریزی برای حضور موثر در کنفرانس بین المللی کیفیت می باشد که در جلسه بعد به این موضوع پرداخته می شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.