وزارت صنعت مقررات فنی برای خودروسازان تعیین کند

0

رئیس انجمن ملی کیفیت درباره نهاد مجری مقررات فنی در حوزه صنعت گفت: وزارت صنایع یا مسئولان ناظر باید مقررات فنی خودرو تعیین کنند.

فرزین انتصاریان در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی آنا در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشکلات کیفی تولیدخودرو، چه امتیاز و نمره‌ای به خودروسازان ایرانی می‌دهید؟ گفت: من نمی‌توانیم به صنعت خودروسازی نمره بدهم، چراکه در حقیقت این صنعت یکپارچه و یک دست نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه هر گوشه از این صنعت خودروسازی در کشور ما متفاوت است، تأکید کرد: حتی شرکتی مثل ایران‌خودرو ممکن است، در گوشه‌ای خودروی خیلی خوبی تولید کند و در گوشه‌ای دیگر خودرویی تولید کند که بنده و شما از دیدنش هم خجالت بکشیم.

رئیس انجمن ملی کیفیت با بیان اینکه با شرایط موجود بنابراین یک نمره خاص نمی‌شود به صنعت خودروسازی کشور داد، تصریح کرد: ولی به‌نظام مدیریت کیفیت صنعت خودرو می‌توانم نمره بدهم که نمره‌اش خیلی خوب نیست.

انتصاریان در پاسخ به این سؤال که آیا مسئله یکپارچه‌سازی را سازمان استاندارد باید انجام بدهد یا نه این موضوع یک مورد درون‌سیستمی در صنایع و شرکت‌های تولیدکننده است، افزود: قانون جدید الزام می‌کند که مقررات فنی در حوزه‌های مربوطه به تولید و غیره تهیه شود.

وی تأکید کرد: اولین قسمت مقررات فنی است، وقتی مقررات فنی نداریم، یعنی هیچ‌چیزی نداریم و باید مقررات فنی را پیگیر باشیم.

رئیس انجمن ملی کیفیت در پاسخ به این سؤال که معتقد هستید در سیستم خودروسازی ما مقررات فنی هم وجود ندارد؟ توضیح داد: مقررات فنی هنوز تنظیم‌نشده است؛ به‌صورت پراکنده استانداردهایی وجود دارد اما به‌صورت متمرکز مقررات فنی تنظیم‌ نشده است.

وی درباره اینکه مقررات فنی را سازمان استاندارد باید مشخص کند یا نهاد و سازمان دیگری؟ گفت: وزارت صنایع یا مسئولانی که به‌هرحال نهاد ناظر بر صنعت خودروسازی هستند باید مقررات فنی در این حوزه را مشخص کنند که به نظر من وزارت صمت مسئول این موضوع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.