آیین‌نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تصویب شد

0

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس‌جمهوری، آیین نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را با هدف تضمین سلامت و بهداشت عمومی و بهبود فرآیندهای اجرایی آنها در کشور، ایجاد تحول در نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت محصولات و کالاها به تصویب رساند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس آیین نامه مذکور، صادرات کالاهای تولید داخل کشور در صورت درخواست متقاضی منوط به دریافت نشان حلال از سازمان ملی استاندارد ایران بوده و صدور هرگونه گواهی و نشان حلال و نظارت بر آن در کشور منحصراً با این سازمان است.
همچنین به موجب آیین نامه فوق، سازمان ملی استاندارد ایران می تواند برای انجام آزمون نمونه های تولید داخل، وارداتی و صادراتی و تجهیزات اندازه شناسی، از خدمات آزمایشگاه آزمون و برسنجی تأیید صلاحیت شده داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات مربوط استفاده نماید.
مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران تنها مرجع رسمی تأیید صلاحیت، اعتبارسنجی و اعتباردهی است که براساس قوانین و مقررات حاکم بر مرکز اقدام می نماید و نهادهای اعتباردهی پس از تأیید مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران مجاز به انجام فعالیت در چارچوب قانون هستند.
همچنین در زمینه کنترل عیار مصنوعات فلزی گرانبهای عرضه شده در سطح کشور، سازمان ملی استاندارد ایران مجاز است علاوه بر رویه های نظارتی خود، نسبت به نمونه برداری فلزات گرانبها از مراکز عرضه به صورت امانی اقدام نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.