بخش‌خصوصی برای مقابله با کووید19 کمپین «نفس» را تشکیل داد

0

بحران شیوع ویروس کووید-19 یا همان کرونا ویروس که مدتی است به جان سلامت جامعه ایران افتاده و کشور را با پدیده‌ای سخت و دلهره‌آور مواجه کرده است، اقتصاد ایران را نیز در قرنطینه اجباری فرو برده تا آنجا که این روزها بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی برای حفظ سلامتی نیروی انسانی خود، به ناچار در تعطیلات به سر می‌برند و این در حالی است که بازار داخل نیز به دلیل نگرانی‌ها از شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

از سوی دیگر، مرزهای صادراتی ایران نیز به دنبال تصمیم دولت‌های کشورهای همسایه برای جلوگیری از سرایت این ویروس، بسته شده و فعالان اقتصادی کشور در تنگنای سخت ناشی از این ویروس قرار گرفته‌اند.

در چنین شرایطی، جمعی از فعالان اقتصادی از بخش خصوصی برای ساماندهی به وضعیت دشوار پیش روی کسب‌و‌کار بنگاه‌ها و عبور از بحران کرونا، کمپین «نفس» را برای همراهی و کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط داخل کشور به راه انداخته‌اند تا کسب‌و‌کارها بتوانند وضعیت پیش آمده را با کمترین آسیب و لطمه پشت سر بگذارند.

در همین رابطه، فرزین فردیس، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و از بنیان‌گذاران این کمپین در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، اعلام کرد که این پویش از یکشنبه شب گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده‌ است و اخبار و اطلاعیه‌های این کمپین از طریق سایت‌های رسمی مانند سایت اتاق تهران و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توئیتر و تلگرام بازنشر و در اختیار صاحبان کسب‌و‌کار قرار می‌گیرد.

وی با این توضیح که کمپین نفس به دنبال آن است تا تبعات سوء شیوع کرونا ویروس در بعد انسانی و اقتصادی در کشور به حداقل برسد، از تشکیل چندین کارگروه تحت این کمپین خبر داد که اهداف و ماموریت‌های مشخص و تعیین شده را دنبال می‌کند.

فردیس یکی از اهداف این کارگروه‌ها را اطلاع‌رسانی درست و شفاف به بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی برای مقابله و مواجهه با کرونا ویروس عنوان کرد و افزود: از طریق کارگروه‌های این کمپین، در تلاش هستیم تا مسائل و مشکلاتی که به دنبال شیوع این ویروس برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود آمده، با دولت و حاکمیت در میان گذاشته و راهکارهای بخش خصوصی برای گذار از شرایط پیش آمده نیز روی میز تصمیم‌گیران کشور قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران همچنین رایزنی با دولت برای گشایش مرزهای صادراتی کشور را از دیگر اهداف این کمپین عنوان کرد و افزود: در کمپین ایجاد شده، از توان و ظرفیت شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان برای گذار از بحران کرونا استفاده خواهیم کرد و راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه برای عبور از این بحران به دست خواهد آمد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با دعوت از تمامی فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های بخش خصوصی به حضور در این پویش، تصریح کرد که اولین دستورالعمل کمپین نفس با موضوع روش‌های مقابله با کرونا ویروس که برگردان و ترجمه دستورالعمل اخیر سازمان بهداشت جهانی است، در حال حاضر تهیه و از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال قابل استفاده و دسترس مدیران بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی است.

دستورالعمل مقابله با کرونا در محیط کار
به گفته فرزین فردیس، کمپین نفس در نخستین گام، دستورالعملی را که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با کرونا در محیط کار تدوین کرده بود، ترجمه کرده و در دسترس عموم قرار داده است.
این دستورالعمل برای تمامی سازمان‌ها، کارخانه‌ها، بنگاه‌ها و اصناف قابل استفاده است و می‌تواند در محل کار به اجرا دربیاید و در اختبار پرسنل قرار گیرد.
این دستورالعمل را از اینجا دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.