اطلاعیه اتاق ایران در خصوص صدور روادید بدون برچسب(الکترونیک)

0

با توجه به اجرای موفق مرحله جدید صدور روادید الکترونیک(بدون برچسب) در فرودگاه های امام خمینی(ره)، مشهد مقدس، شیراز و لزوم تعمیم آن به کلیه فرودگاه های بین المللی در داخل و نمایندگی های ج.ا.ا ایران در خارج از کشور، به اطلاع می رساند از تاریخ 1 شهریور 97 این طرح در کلیه فرودگاه های بین المللی و همچنین نمایندگی های ج.ا.ایران در قطر و عمان اجرایی و به تریج به نمایندگی های دیگر ایران در خارج از کشور تسری خواهد یافت.

 

1- روادید بدون برچسب در این مرحله فقط در موارد ذیل صادر می شود:

روادیدهای ورود(یکبار ورود)، جهانگردی(یکبار ورود)،زیارتی(یکبار ورود)،خانواده(یکبار ورود) و سلامت

2-برای اتباع کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، افغانستان، پاکستان، اردن، کلمبیا، بنگلادش و سومالی برچسب روادید صادر و در گذرنامه آنان درج می گردد.

3-در هنگام صدور روادید بدون برچسب روادید الکترونیک برروی برگ A4 چاپ شده و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. این برگ می بایست تا پایان سفر در اختیار متقاضی باقی مانده و مهر ورود و خروج توسط پلیس نیز در آن برگ درج خواهد شد.

4-مراجع رسمی و خطوط هوایی بین المللی، مراکز خدماتی از قبیل: هتل ها، بیمارستان ها و… در صورت ضرورت با مراجعه به سایت: Evisa.mfa.ir در قسمت(تعیین وضعیت درخواست Check Application Status) و با وارد کردن کد رهگیری و یا شماره گذرنامه و تاریخ تولد شماره گذرنامه و آدرس ایمیل می توانند روادید متقاضی را راستی ازمایی کنند.

 

لازم به ذکر است همزمان با اجرای روادید الکترونیک (بدون برچسب) صدور روادید با برچسب در نوع روادید صادره غیر از بند 1 و همچنین بند 2 کماکان از سوی نمایندگی ها ادامه داشته و تا اعلام بعدی دارای اعتبار می باشد.

 

منبع خبر: معاونت بین الملل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.