کیفیت عامل اصلی حمایت از تولید ملی

0

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اعلام اینکه کیفیت عامل اصلی حمایت از تولید ملی است، گفت: کیفیت بالای تولیدات داخلی می تواند منجر به رقابت  یشتر و حتی ایجاد فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی در بلند مدت شود.

فرشید شکر خدایی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا نخریدن کالای ایرانی باعث ارتقای کیفیت می شود یا خریدن کالای ایرانی افزود: کالای که در معرض رقابت قراردارند نخریدن کالای بی کیفیت موجب تشویق تولیدکنندگان منصف و با کیفیت خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: بسیاری از کالاهای که در حالت رقابتی قرار ندارند و رقیب آنان شرکت های خارجی یا محصولات مشابه خارجی هستند نخریدن کالای ایرانی تنبیه تولید کنندگان داخلی خواهد بود.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: با توجه به اینکه فضا و محیط کسب و کار کشور در شرایط فعلی مناسب نیست و تولیدکنندگان با تمامی دشواری ها به دنبال تولید، صادرات و اشتغال هستند در چنین شرایطی خرید کالای ایرانی موجب تشویق و ترغیب تولید کنندگان داخلی می شود.

وی افزود: خرید کالاهای ی جدید مبتنی بر ایده های نو که در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود حمایت حداکثری از خلاقیت و نوآوری ایرانی است.

شکرخدایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: خلاقیت و نوآوری در دنیای امروز حرف اصلی را در رونق تولید و صادرات می زند.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان برای ارتقای کیفیت باید سرمایه گذاری کنند، اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد بنگاه های اقتصادی که به مقوله کیفیت، خلاقیت و نوآوری در تولید و خدمات توجه بیشتری دارند ضریب ماندگاری آنان در بازار بالاتر از سایر واحدهای تولیدی و صنعتی است.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: تولیدکنندگان داخلی باید نسبت به سرمایه گذاری در تولید محصولات و خدمات با کیفیت اهتمام جدی تری داشته تا ضریب ماندگاری آنان در بازارهای داخلی و خارجی روز به روز افزایش یابد.

وی بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و افزود: حفظ کیفیت مهمترین عامل حفظ بقا و پایداری بنگاه های تولیدی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.