تحقق مدیریت یکپارچه شهری با استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شهرداری تهران

0

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران ؛ در تاريخ 15 مرداد 97 مدیران انجمن مديريت کيفيت ايران طي جلسه اي که با آقاي مهندس سید مرتضی میرپور ؛ مدیرکل آموزش و برنامه ریزی شهرداری تهران در محل معاونت منابع انسانی شهرداری تهران داشتند دو طرف به منظور هم اندیشی و شکل گیری فصل جدید همکاری های مشترک در جهت استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و اجرای برنامه های آموزشی در حوزه کیفیت اعلام آمادگی نمودند.

 

کیفیت زندگی رویکردی جامع و دارای ابعاد گوناگون کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. برنامه‌ریزان شهری در طرح ها و برنامه‌های خود ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی و رضایتمندی را ضروری می‌دانند. کیفیت زندگی از لحاظ عینی شامل: محیط طبیعی به‌منزلة بستر، کیفیت ساخت‌وسازهای شهری، اقتصاد، امکانات رفاهی و تعاملات اجتماعی و… است.

 شهرهای امروز را پدیده هایی فرهنگی اجتماعی می دانند و هرگونه توسعه شهری در تمامی حوزه ها از ساخت و ساز و حمل ونقل گرفته تا فعالیت های اجتماعی، هنری، مسائل مربوط به بهداشت و سلامت روان وهمگی تحت تأثیر باورها، ارز شها، هنجارهای شهروندان تحلیل می شوند. در رویکرد توسعه پایدار شهری، شهروندان بازیگران مهم عرصه شهری شناخته می شوند، کیفیت زندگی وقتی از منظر برنامه ریزی شهری نگریسته می شود، به مفاهیمی همچون شهر، شهروندی، خدمات شهری و برنامه ریزی شهری گره خورده است.

 

شهرداری تهران متولی کیفیت ندارد

مهندس سید مرتضی میرپور ؛ مدیرکل آموزش و برنامه ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه “موضوع کیفیت در شهرداری تهران به درستی تعریف نشده و صرف گرفتن گواهینامه باور داشتن کیفیت را شکل نمی دهد، افزود:فرایند کیفیت در شهرداری باید متولی داشته باشد که حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری می تواند عهده دار این موضوع باشد.

شهرداری تهران در زمینه کیفیت در سطوح ساخت و ساز، طرح های خدمات شهری، ارتقاء کیفیت شهری شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی کارکنان و … احساس نیاز دارد و این آمادگی در بستر آموزش برای همکاری مشترک با انجمن مدیریت کیفیت ایران وجود دارد.

ارزیابی سیستم های مدیریت کیفیت شهرداری تهران توسط انجمن

در ادامه فرشید شکرخدایی نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران ضمن معرفی جایزه ملی کیفیت ایران و جایگاه انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت؛ انجمن بعد از دو دهه فعالیت و با داشتن بیش از 300 عضو فعال دارای سیستم های مدیریت کیفیت که از شرکت های موفق در محیط کسب و کار در کشور هستند و تربیت 1000 ارزیاب سیستم های مدیریت کیفیت نقش پررنگی در گسترش فرهنگ مدیریت در کشور ایفا نموده است. لذا انجمن مدیریت کیفیت ایران آمادگی دارد سطح کیفیت بلوغ سیستم های مدیریت کیفیت ادارات کل و مناطق شهرداری تهران را ضمن آموزش های تخصصی ارزیابی و نقاط بهبود و قوت آنها را گزارش نماید ، که این ارزیابی توسط انجمن به شهرداری تهران کمک می کند ارزیابی واقع بینانه ای از اثربخشی و کارایی سیستم مدیریت کیفیت در مجموعه های خود بدست بیاورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.